ПЛОВИДБА - ВОДИЧ ЗА КАПЕТАНА И ПОСАДУ
Како би се боље сналазили са могућим акцијама на броду, може се извршити подела акција (покрета) на:
1) Дневни покрет - ДП – овај покрет вам одузима читав дан.
2) Навигациони покрет – НП – ови покрети су везани за кретање брода, а у зависности од ваше посаде на почетку сваког дана добијате максимално 10 „бодова покрета“ (БП). Ови бодови се могу користити у интервалима:
04 – 08 | 08 – 10 | 10 – 12 | 12 – 14 | 14 – 16 |
16 – 18 | 18 – 20 | 20 – 22 | 22 – 24 | 24 – 04 |
У периоду од 2 сата можете извршити један НП (нпр. Један покрет у интервалу од 04-08 па следећи од 08-10 – другим речима можете навити будилник у 07:45 извршити маневар пре 08:00, а затим у 08:01 извршити други маневар – и онда сте мирни до 11:59).
3) Слободни покрет – СП – је покрет који не захтева време.
Прво је потребно укрцати се у брод. Када одете налуку па докове појавиће вам се списак бродова у луци (уколико их има).
Ај да погледамо брод
Укрцавање је дневни покрет (ДП) – дакле тог дана се не смете запошљавати. Када активирате укрцавање – уколико сте капетан брода – као активност ће вам стајати – „путујеш“ . Док се путници укрцавају моментално – али тог дана такође не смеју имати активност.
Уколико сте капетан брода - од тог тренутка сте „на друму“ (путујете ка броду) и не можете ући у град. Тако да је препорука да се лепо проведете по градским кафанама – па тек навече да се укрцате. Сутрадан сте на броду. Али и даље у луци и то усидрени.
Једна од опција је „искрцај се“ – за искрцавање је потребан читав дан (ДП) – али овога пута и капетану и путницима.
Запажања и савети:
- Сви СП и НП могу се обављати само са брода – будите пажљиви са подешавањима пре него се искрцате.
- Када се искрцате и одете у провод у град – уколико желите да спречите укрцавање нежељених путника - подигните цену карте, или уколико вам није битно ко ће са вама путовати - поставите реалну цену карте. Док сте ван брода ту цену не можете мењати. Исто важи и за дозвољени терет – али водите рачуна – уколико ставите сувише мали дозвољени терет може се десити да ни ви као капетан не можете да уђете на брод (пријављено као баг на Бабелу).
- Чланове посаде одређује капетан, али тек по њиховом укрцавању, тако да ће и посада платити карту.
- Чланове посаде одређује капетан, али тек по њиховом укрцавању, тако да ће и посада платити карту.
- Капетан се укрцава цео дан и не сме имати активност тог дана.
- Путници се могу укрцати у брод пре капетана и чекати његов долазак.
- Путници се укрцавају истог дана на брод, а искрцавају се цео дан. При укрцавању не смеју имати никакву дневну активност.
- Путници се могу укрцати у брод пре капетана и чекати његов долазак.
- Путници се укрцавају истог дана на брод, а искрцавају се цео дан. При укрцавању не смеју имати никакву дневну активност.
- Уколико капетан изврши неки од НП током искрцавања путника – искрцавање ће бити неуспешно – из тог разлога – пажљиво!
- У једном дану се могу путници укрцати, када их капетан види на листи путника - може да се одсидри и заплови и они ће бити на броду после ресета.
- У тренутку када капетан врши НП (рецимо испловљава) сви који се укрцавају или искрцавају – после ресета ће бити на броду !!!
- У тренутку када капетан врши НП (рецимо испловљава) сви који се укрцавају или искрцавају – после ресета ће бити на броду !!!
- Уколико имате некога од поверења можете извести следећу комбинацију:
Поставите ту особу за капетана и ви се искрцате. Мало пијанчите по граду и упознајете нове људе. Када решите да се вратите на брод ви сте тада у улози путника – дакле укрцавате се тренутно, али и плаћате карту (што није битно уколико имате новац код себе – он ће се само пребацити у инвентар брода, али уколико немате новца – морате се договорити са новим капетаном да спусти цену - само толико да се укрцате ). Затим вам он предаје кормило и ви сте на тај начин избегли целодневно укрцавање – можете се одмах одсидрити, а затим и запловити.
- Путници се укрцавају моментално, али не могу истог дана да крену у искрцавање. Нпр. - данас се укрцате и кликнете на искрцавање - сутра нећете бити на копну. Већ ћете морати да поново идете на искрцавање. Исто важи и за избацивање са брода.
- Путници се укрцавају моментално, али не могу истог дана да крену у искрцавање. Нпр. - данас се укрцате и кликнете на искрцавање - сутра нећете бити на копну. Већ ћете морати да поново идете на искрцавање. Исто важи и за избацивање са брода.
КОРМИЛО
Информације
Информације
Листа Путника
Овде постоји опција да се путник избаци са брода, али је то ДП (за онога ко лети напоље). Дакле уколико кликнете на избацивање тек сутрадан ће нежељени сапутник бити на обали - уколико у међувремену извршите који НП ништа од избацивања.
Када испловите више немате опцију за избацивање.
Кормило
Да би сте запловили прво морате да се одсидрите (Де самарр) – што је НП. Затим чекате следећи двочасовни период како би сте могли да запловите (или поново усидрите). За сада одсидравање и усидравање не одузимају бодове покрета, али захтевају двочасовни период.
Када смо се одсидрили, сличица палубе изгледа овако:
Нема опције за искрцавање и нема дока – већ гледамо на реку.
Управљање бродом се остварује левим кликом миша на поље ка којем желите да извршите покрет (зелени квадрати} на мапи). На једру је нацртана стрелица која означава смер ветра (али је готово неприметна) – то заправо претставља ветар који влада на пољу на ком се у том тренутку налази брод и од њега у некој мери зависи шанса да покрет буде успешан. Пошто је стрелица неприметна може се прочитати смер ветра испод слике (у овом случају Direction du vent: Nord-Est- дакле ветар дува у северо-источном правцу).
Сада се може започети са пловидбом.
Када имате изучену навигацију - поглед је шири и може се видети ветар који вас очекује на следећем пољу.
Кликћемо на поље ка истоку и излеће следећи екранчић:
Потврђујемо маневар са „Управљај“ и чекамо да истекне време до следећег НП.
Када се после истека времена уђе на кормило, гле чуда:
Брод се померио за једно поље ка истоку (дакле маневар је био успешан) и пише да брод плови на отвореном мору. Ветар се променио и сада дува у Југо-источном правцу. Али смо остали и без једног НП (или ти бода-кретања - Points d'action, сада их је 4). Може се извршити наредни покрет ка истоку. Нисам сигуран да ли се ветар на једном пољу може променити по истеку двочасовног периода (уколико је то могуће – онда некада треба сачекати повољан ветар, а у зависности колико бодова кретања имате на располагању).
1- Приказује правац у ком дува ветар на пољу на ком се налазите
2- Приказује интензитет ветра (у овом сличају 1/4)
3- Говори о тренутном позицији брода (усидрен или плови)
4- Преостали број бодова покрета (БП) – Изгледа да за сада важи следеће правило:
Број бодова покрета се одређује на основу броја чланова посаде и то у тренутку пре ресета. Максималан број покрета је 10.
Баржа:
Предвиђени број чланова посаде --- 1 капетан + 1 члан = 2
Број БП по члану --- 10/2=5
Уколико баржа има само капетана --- БП = 5
Уколико има капетана и 1 члана --- БП = 5+5 =10
Неуспели Халк:
Предвиђени број чланова посаде --- 1 капетан + 2 члана = 3
Број БП по члану --- 10/3=3,333
Уколико баржа има само капетана --- БП = 3,333 = 3
Уколико има капетана и 1 члана --- БП = 3,333+3,333 = 6,666 = 6
Уколико има капетана и 2 члана --- БП = 3,333+3,333+3,333 = 10
Када истекне двочасновни период преостали број БП се смањује за 1, без обзира да ли је маневар био успешан или не.
5- Број бодова издржљивости (лифе) – како капетан нема навигационих вештина није у стању да зна право стање брода (пише да је 5 од 10, а баржа има максимално 5 бодова издржљивости).
6- Преостали број бонуса - Колико ја знам максималано се може добити један бонус дневно. Бонус се не може преносити у следећи дан – па га је пожељно искористити оног дана када га стекнете. Заправо бонус се може обновити када пристанете у луку, а у току пловидбе сваког дана имате одређену шансу да га поново стекнете. Вероватноћа за добијање бонуса зависи од навигационих вештина целокупне посаде брода. Активирање бонуса се врши притиском на дугме „Utiliser“ – а он вам повећава шансу да успешно извршите наредни навигациони покрет за 50%. (Десило се да се бонус изгуби после 2 потеза – па није сигурно колико тачно траје – најбоље је да га искористите чим га стекнете).
Усидраваwе се врши преко опције „комуникација са луком“ где можете или затражити дозволу од Старешине луке (СЛ) за усидравање или покушати присилно пристајање. Приликом пристајања у иностраним лукама препорука је да се на време обавести СЛ (који дан раније). Такође се треба распитати и за таксу која ће се плаћати за привезивање брода у доковима.
Уколико затражимо дозволу (што је препоручљиво) чека се да старешина луке одобри усидравање. Док СЛ не одобри ваш екран за комуникацију са луком изгледа овако:
Када је усидравање одобрено добија се следећа опција:
Када се кликне на „Усидрите се“ после истека двочасовног периода требали би сте да будете у луци – наравно уколико је покрет био успешан (још једном – за сада овај потез не одузима бод покрета).
Када сте се успешно усидрили у луку имате опцију да затражите поправку брода, такође од старешине луке.
Уколико старешина луке то прихвати имате следећу опцију:
Ваш брод се пребацује у Суви док. Овај потез не захтева време и не одузима БП, али је моја препорука да уколико желите поправку – прво одрадите пребацивање брода у суви док – па тек онда кренете у искрцавање (што важи и за путнике).
Када смо све обавили, смислили стратегију за следеће путовање – можемо се искрцати преко опције „искрцај се“ са понтонског моста. Још једном – искрцавање је за све ДП – сутрадан сте на обали!
Слободни покрети (СД)
Кормило - Управљање бродским складиштем
Одавде можете пребацити новац и робу из бродског складишта у лични инвентар.
Са друге стране из личног инвентара можете пребацивати или у инвентар брода или у крчму. Не обраћајте пажњу на то што за заставицу пише да иде војсци – заправо се пребацује из личног инвентара у бродски или обрнуто.
Дакле у кафану морате пребацивати робу из личног инвентара. За сада када уђете у „моја кафана“ не можете видети колико чега заиста имате у њој – пошто је власник неки „Батеау“ – и ту стоји поголеми инвентар који не можете да користите. На крају оно што сте пребацили у кафану из личног инвентара можете поставити на мени. (Највероватније ће бити неких промена везаних за кафану !!)
Кормило – Администрација брода
Са ове опције се одређује максимални терет по особи, цена карте по особи и поставља порука коју могу прочитати сви путници и они који би то желели да буду (дакле може се видети из града када се оде на „погледај брод“.
Кормило – Управљање флотом
Рекао бих да овде можете оформити флоту – биће накнадно објављено.
Оно што за сада се зна је да се не може тек тако оформити флота – потребне су одређена знања из поморства и можда још по нешто.
Кормило – Посада
Овде дакле можете поставити неког од путника за члана посаде, а он мора прихватити ту улогу да би званично и постао (искаче му поп-уп екранчић). Такође можете и именовати новог капетана – тако што унесете име у празно поље (нови капетан мора бити члан посаде). Када се изврши смена капетана, бивши капетан аутоматски постаје члан посаде. Ово је јако корисна функција како би се одиграо максималан број потеза (10) – тј. Једној особи је јако напорно да одигра свих 10 потеза.
Кормило – Продај брод
Мислим да је јасно – можете поставити брод на продају. А људи из града могу видети бродове који се продају преко опције „лука/поморско тржиште“.
Брод је могуће продати и у име Провинције – Покрајине (у нашем случају – Државе) – и онда би новац од продаје брода требао да се пребаци Министру Финансија.
Преузето са сајта: ВОДИЧ ЗА ИГРУ РК "Србија"
Преузето са сајта: ВОДИЧ ЗА ИГРУ РК "Србија"
No comments:
Post a Comment