Monday, January 6, 2014

Поморство (основна правила)

- ПРАВИЛА НАВИГАЦИЈЕ -


- ЛУКЕ -

Преузето са сајта: ВОДИЧ ЗА ИГРУ РК "Србија"

Изградња луке
   Пре него што можете градити бродове, очигледно је потребно прво да се изгради лука.
   Процес управљања развојем луке иницира надзорник рудника, преименован/а за ту прилику, "Надзорник за руднике и велике пројекте".
   Луке могу бити саграђене у свим приморским градовима, или оним који се налазе на реци. Имајте на уму да се максимална величина луке разликује у зависности од локације града не може се градити велика лука на реци, на пример.
   Из креативног процеса започетог, главну луку именује надзорник рудника и великих пројеката. Он је тај који ће бити одговоран за организовање изградње и касније управљање лука, некад, конструисаних. Главну луку опозива надзорник рудника.
   Имајте на уму да можемо градити луке изван градова.
   Лука је под истим суверенитетом тачке на којем се налази.
   Када је изграђена лука, могуће је да се надогради. Ово је важно јер лука "ниво 1" не може правити бродове (то је само да олакша прихват истих).
   Листа различитих нивоа лука дата је у прилогу.
   Изградња луке је слична изградњи дворца за ниво 4: Шеф луке мора користити више лица који имају одређене квалификације, као и коришћење ресурса.
Изградњи пловила
   Лука омогућава да направите неке бродове у зависности од нивоа исте и националности градитеља. Изградња бродова је слична изградњи двораца.
Природне луке
   Неке тачке уз обалу или приморски градови дозвољавају да се пловила причврсте без посебне људске конструкције: тих природних лука. На тим местима често могу да се граде напредне луке. Максимум ових лука је понекад ограничен. Осим ако је изричито другачије наведено, ове луке се сматрају природним лукама у односу на све елементе овог правила могу бити лаж, отпуштање, итд.
Градња
   Послови за изградњу луке или пловила су видљиви у градској скупштини. Насупрот томе, неке луке се могу градити на чворовима. Да би радило, мора се померати унаоколо. Таб "ради" постаје видљив на страници луке.
Бродска пијаца
Главни брод усидрен може продати своје пловило. Резолуција продаје је урађена по истом моделу као и градска пијаца.
Ветрови, струје
Уз помоћ Lawrence Romesco и сестричине од Charles Fraziera, развили смо систем за управљање морског времена. Нећемо дати тачне информације о овом моделу, будите сигурни да ћете се упознати са њим. Неколико генералних идеја:
- Промене ветрова на Медитерану од Атлантика киша и мање.
- Ветар је углавном слабији у близини обале
- До сада, ћете видети екстремније временске услове. А можда, не.
  У контексту навигације, свет игре је подељен на поља. У сваком случају, ветар може да дуваја из 8 различитих праваца, са интензитетом од 0 (без ветра) до 4 (олуја).
Ево два примера генерисане временске појаве:

Северни ветар дува Северним морем
Олуја код Аквитаније.

   Штавише, постоје струје у рекама (види објашњење, трећа тачка - пета подтачка, за унутрашње пловидбе).
- Навигација -
Утицај ветра и затезање једра

   Сви главни претраживачи (нпр. Vasco de Gamma) су добро упознати да једрење захтева вештину, посвећеност и храбру посаду, повољне ветрове (или бар не превише променљиво време) и добру дозу среће. У ренесансним краљевинама је исто.
   Први важан фактор је само пловило са системом једара (монтажа) и његов састав. Сваки брод има одређене реакције на интензитет ветра (обично, ветар који дува над бродом иде брже, а може и да потоне као камен), и неке реакције на правац ветра.
   Ова последња опција је веома важна, и то у великој мери варира у зависности од пловила. Коцкасто-монтирани бродови (сам брод или једро) иду веома брзо низ ветар (види доле), али имају велике потешкоће да се крећу ако нема ветра (веома је тешко пловити са таквим једрима). На супрот томе, бродови под називом "Разапет Латин" може ићи и без ветра.

   Прва врста пловила су најчешћи на Атлантском океану и на Северном мору. Други се јављају мало и на Медитерану, где ветрови ротирају брже.
   Ево је табела са објашњењем како на потенцијал кретања пловила утиче ветар, према његовој опреми (опрез, то је још у разради):

Квадратно једро
Врста ветра ---- Потенцијални покрет
 Низ ветар  100%
 Бочни ветар  66%
 Брзина готово супротна  33%
 Супротан ветар  0%
Једра
Врста ветра ---- Потенцијални покрет
 Низ ветар  100%
 Бочни ветар  100%
 Брзина готово супротна  80%
 Супротан ветар  60%
Поморске радње
   На броду, сва власт је дата газди брода (изабрали смо неутрално име тако да играчи могу да користе име које желе). Газда брода може да преда дужност било којем члану посаде. Такође газда брода је тај који одређује који путници су позвани да служе као посада.
Радње које могу предузети газде бродова су следеће:
- Направите покрет
- Усидрите се / вежите чамац
- Нападните брод
- Направите покрет и нападните брод
- Направите, придружите се или напустите поморску групу
  Да бисте извршили радњу, брод мора имати покретне бодове. Свака акција троши бод кретања (укључујући и радњу"Направи покрет и нападни брод").
   Све радње бродова су готове истовремено, неколико пута дневно. Решавање свих радњи бродова се зове "кружно поље". Радње се одрађују сваки дан у току следећих сати (српско време):
 08:00 10:00 12:00 14:00 16:00
 18:00 20:00 22:00 00:00 04:00


Бодови кретања се дистрибуирају сваки дан у 04:00.
Промена ветра: Како то функционише?
  Када газда брода направи потез, то се решава под условом да брод није поражен у борби (види четврту тачку).
   Прво се израчунава потенцијал кретања брода множењем реакције пловила на правац ветра тог поља приликом реакције пловила на интензитет ветра актуелног поља. Ово даје проценат, заокружен на цео број између 0 и 100.
   Он тада баца 100-страну јамб коцкицу (лако). Ако излази број мањи од или једнак целом претходно израчунате, покрет се одвија. У супротном, брод не напредује.
   Штавише, и ако је број нацртан да умре мањи или једнак "Бонусу" брода, када брод има тачку слободног кретања.
Пристати: Како то функционише?
   Када је брод у домету луке (укључујући и природне луке), могуће је покушати пристати.
   Препоручљиво је да тражите дозволу пре пристајања, ако такву дозволу нисте тражили, или је сте одбијени, одбрана луке ће отворити ватру на Вас. Снага луке зависи од нивоа.
   У природне луке можете пристати и без ове дозволе. Али за узврат, постоји ризик од оштећења
Речна навигација
   Омогућено је свим бродовима да плове рекама. Међутим, неки бродови то могу урадити много боље од осталих: они са пловилом са равним дном. Остали бродови имају много више проблема.
   Тренутно на овом пољу је сличан талас првог интензитета, ова струја је додата постојећем ветру.
   За нормалано пловило, немогуће једрити против реке: то је само када је низ ветар па можете пловити бродом узводно.
   Где брод иде касније, увек је могуће да се креће чак и низ ветар у овом случају, једра су спуштене аутоматски.
   Пловила са равним дном су намењена за речни саобраћаја. Веома су крхки на мору, али немају проблема да се крећу у рекама. Шта год се догодило, овај чамац се увек може кретати рекама "као да ветар дува интензитетом 1 у њихова једра" (без обзира, дакле, да ли је низ ветар или низ реку).
   Штавише, уколико су струја и ветар повољнији за пловило, онда се може очекивати и бржи напредак.

- Поморске битке и оштећења -
Поморске групе
   Поморске групе су функција која тек треба да утиче на борбу. Бродови који припадају групи и даље се боре заједно. Само вође групе могу одредити заједнички циљ.
Ако је брод који припада групи је нападнут, онда су сви бродови у групи нападнути.
   Ако су неколико бродова који припадају истој групи нападнути од стране више нападача, једна борба се одвија: између групе уопште и тих нападача.
Управљање битком и премештањем
   Битке се решавају одмах дакле не чека се два сата, осим радње "Направи покрет и напад ни брод". Дакле, редослед резолуције радњи је следећи:
- Путовање се односи на радњу "Направи покрет и нападни брод"
- Борбе
- Транспорт
Остало
   У оквиру онога што је речено у трећој тачки, првој подтачки. У току једног круга, брод може да одради две борбе највише
- Битку покренуо брод или његове филијале
- Борбу покренуло треће лице против брода или његових филијале преваранти

Резолуција борби
   Сваки брод има фактор напада.
   Сваки фактор напад има 66% шансе да проузрокује оштећење противнику у тачки живота.
   Током битке, табор који је изгубио највише поена је проглашен губитником и остаје у животу. Губитник има 75% вероватноће да не буде у могућности да види, његов покрет је стопиран и може се почети кретати тек следећем кругу.
Штета
   Сваки брод усидрен и који се не креће на мору (не важи за реке) може у сваком тренутку трпети штету, у складу са ветром. Ова вероватноћа је дата у карактеристици сваког брода, а број фактора битке (66% је могуће довести до оштећења у тачки живота, као и у борби), који затим погађа брод.
   Свако пристајање у луку природно проузрокује на броду напад уз 4 фактора борбе.
   Свако пристајање у луку без дозволе надзорника може проузроковати напад, који зависи од њеног нивоа.

Нивои лука 
   
Правимо разлику од лука и риве.
   Риве нису све градљиве. Могу примити до два брода.
     Оне које се налазе у граду и пар других лоцираних на стратешким местима су изградљиве.
Највећи изградљив ниво варира од луке до луке. (Нема арсенала на реци нпр.)
   У случају природне луке (коју ми зовемо ниво 1) постоје 3 нивоа бродоградње.
   Као подсетник, свака фаза изградње може трајати по пар дана.
   Мала Лука (Ниво 2): Може примити до 4 брода, има конструкциони пројекат (мали бродићи)
- Градације: 150 радника
- Затварање: 50 радника, 100 камења
- Урамљивање: 30 тесара, 50 дрва
- Дотеривање: 30 ковача, 50 унци жељеза

   Бродоградилиште (Ниво 3): Може примити до 7 бродова, има три конструкциона пројеката (трговачки бродови)
- Постројење: 400 радника
- Зидање: 100 зидара, 100 камења
- Конструкционе зоне: 100 ковача, 200 унци жељеза
- Урамљивање: 100 тесара, 200 дрва
- Спољно зидање: 100 Масонс, 100 стонес
- Јачање структуре: 200 радника
- Усаглашавање са европским стандардима: 150 радника

  Арсенал(Левел 4): Може примити до 10 бродова, има пет конструкционих пројеката (ратни бродови)
- Постројење: 1000 радника
- Челична конструкција: 200 ковача, 1000 унци жељеза
- Урамљивање: 100 тесара, 200 дрва
- Здање: 200 зидара, 500 камења
- Појачавање: 200 ковача
- Јачање структуре: 200 радника
- Усаглашавање са европским стандардима: 150 радника
Шта очекивати, осим тога
   Веома важна компонента се појавила у РК нагомилавању.
   Сваки објекат који носиш одређене величине.
   Да назначим, ово делује само на пловила. Дакле, брод има границу товарења преко које не може да плови.
   Ми смо у фази балансирања и потрајаће пар недеља пре него је подешено за вашег лика.
   Без обзира, ево пар информација:
- Претоварена особа не може да се помера или да ради
- Тежина новца се такође рачуна
- Постоје посебни предмети (колица, вагони, или пак кочије) да носе више робе.
 - Карактеристике бродова -

Списак термина:
Посада: број људи потребан за брод буде у потпуности оперативан (посада не мора имати никакве посебне вештине, они представљају радну снагу потребну за обављање задатака на броду).
Простор: Одређује максималан број људи на броду, не укључујући капетана.
Век трајања: Пројектовано време после ког без додатних поправки почиње да опада издржљивост брода (life points). Овај показатељ има за циљ да олакша одређивање цене брода у смислу исплативости (дакле издржљивији бродови ће бити скупљи, како у њих дужи временски период није потребно улагати, наравно ово није једини параметар за одрђивање цене брода).
Максимална носивост: Инвентар брода + број људи на броду + одобрења (грантс). 

- Различити типови бродова -
- Доступно свим лукама -

Баржа – речни теретни брод (потребна лука нивоа 2)

   Постоји много варијанти овог дизајна кроз историју, али скоро сви поштују основне дефиниције:
   Теретни брод за канале и реке са равним дном и малом дубином корита. Баржа се углавном користе за превоз великих количина робе, најчешће наслагане или нагомилане на главној палуби. Ова класа бродова се назива и "Тегљачи".
   Издржљивост (лифе):   5
   Борбени бодови:   0
   Посада:  1
   Простор:  8
   Макс носивост:   8.000
   Век трајања:  2 месеца.

Изградња и реконструкција:
   Трошкови изградње:   500 дуката
   Труп брода:   4 столара, 30 цепаница дрвета
   Монтажни и завршни радови:   2 радника, 1 мало једро
   Обнављање 1. бода издржљивости:   10 цепаница дрвета, 5 радника.


«Неуспели» Халк (потребна лука нивоа 2)

  Халк је оригинално велики брод који се користи за транспорт робе, посебно у Медитерану. У принципу, било који велики и гломазан брод једноставне конструкције са заобљеним прамцем и крмом може се описати као Халк.
  Тренутно је широм РК доступан «неуспели» Халк који није брод високих перформанси, али због могућности градње у лукама нивоа 2 и доступности свима он има своју функцију у приморским земљама и поред релативно високе цене.
   Издржљивост (лифе):  10
   Борбени бодови:  0
   Посада:  2
   Простор:  6
   Макс носивост:  8.000
   Век трајања:   2 месеца.
   Једро:   квадратно

Изградња и реконструкција:
   Трошкови изградње:  500 дуката
   Труп брода:  10 столара, 120 цепаница дрвета
   Уградња јарбола:  5 радника, 1 јарбол
   Монтажни и завршни радови:  2 радника, 1 велико једро
   Обнављање 1. бода издржљивости:  10 цепаница дрвета, 5 радника.
- Доступно лукама Северног мора и Атланског океана -
Ког (потребна лука нивоа 3)

  Трговачки брод широке примене који се најчешће користи у Северном мору и Атланском океану.
   Први пут је споменут још 948 год. у Муидену близу Амстердама. Ког је реч изведена из речи Когге, искварене верзије холандско/фламанске речи Когел, што значи заобљени или сферичан. Ког се одликује високим страницама, релативно равним дном, заобљеном кобилицом и једним квадратним једром.
   Издржљивост (лифе):  30
   Борбени бодови:  2
   Посада:  4
   Простор:  16
   Макс носивост:  40.000
   Век трајања:  3 месеца.
   Једро:  квадратно

Изградња и реконструкција:
   Трошкови изградње:  1.500 дуката
   Труп брода:  10 столара, 400 цепаница дрвета
   Уградња јарбола:  5 радника, 1 јарбол
   Монтажни и завршни радови:  2 радника, 1 велико једро
   Обнављање 1. бода издржљивости:  15 цепаница дрвета, 5 радника.


Борбени Ког је ратни брод, прилагођен за борбу (потребна лука нивоа 4)
   Издржљивост (лифе):  40
   Борбени бодови:  10
   Посада:  6
   Простор:  8
   Макс носивост:  16.000
   Једро:  квадратно

Изградња и реконструкција:
   Трошкови изградње:  2.000 дуката
   Труп брода:   20 столара, 800 цепаница дрвета
   Уградња јарбола:  5 радника, 1 јарбол
   Монтажни радови:  2 радника, 1 велико једро
   Уградња борбене опреме:  5 ковача, 70 унци гвожђа
   Обнављање 1. бода издржљивости:  15 цепаница дрвета,5 унци гвожђа, 5 радника.

- Доступно лукама на Медитерану -
Карак (потребна лука нивоа 3)

  Највећи европски једрењак 15. века је шпански Карак.
Карак је брзо постао стандардни брод за трговину и истраживање на Пацифику. Карак има неуобичајено високе куле на крми и прамцу, што озбиљно отежава пловидбу близу ветра.
   На шпанском ове врсте бродова се називају carraca илиnao, на португалском nau (што значи просто "брод"), у Француској се назива nef (брод, лађа), а енглески војни карак је познат под називом "велики брод".
   Издржљивост (лифе):  25
   Борбени бодови:   2
   Посада:  5
   Простор:  24
   Макс носивост:  48.000
   Век трајања:  3 месеца.
   Једро:  троугаоно

Изградња и реконструкција:
   Трошкови изградње:  2.500 дуката
   Труп брода:  15 столара, 600 цепаница дрвета
   Уградња јарбола:  5 радника, 2 јарбола
   Монтажни радови:  4 радника, 2 велика једра
   Завршни радови:  5 радника, 3 мала једра
   Обнављање 1. бода издржљивости:  15 цепаница дрвета, 5 радника.

Борбени карак (потребна лука нивоа 4)
   Драгуљ јужних флота
   Издржљивост (лифе):  40
   Борбени бодови:  17
   Посада:  8
   Простор:  10
   Макс носивост:  24.000
   Једро:  троугаоно

Изградња и реконструкција:
   Трошкови изградње:  4.000 дуката
   Труп брода:  20 столара, 1.200 цепаница дрвета
   Уградња јарбола:  6 радника, 2 јарбола
   Монтажни радови:  4 радника, 2 велика једра
   Завршни радови:  5 радника, 5 малих једара
   Уградња борбене опреме:  10 ковача, 140 унци гвожђа
   Обнављање 1. бода издржљивости:  15 цепаница дрвета,5 унци гвожђа, 5 радника.


- Доступно само лукама у Италији -

Ђеновски трговачки брод (потребна лука нивоа 2)

  Ђеновски брод је типичан италијански трговачки брод. Брод је среднње величине и прилагођен је за лаку пловидбу на отвореном мору.
   Издржљивост (лифе):  15
   Борбени бодови:  1
   Посада:  2
   Простор:  10
   Макс носивост:  16.000
   Век трајања:  2 месеца.

Изградња и реконструкција:
   Трошкови изградње:  500 дуката
   Труп брода:  10 столара, 120 цепаница дрвета
   Уградња јарбола:  5 радника, 1 јарбол
   Монтажни и завршни радови:  2 радника, 1 велико једро
   Обнављање 1. бода издржљивости:  10 цепаница дрвета, 5 радника.

Ђеновски ратни брод (потребна лука нивоа 3)
  Ђеновски ратни брод је измењена верзија ђеновског трговачког брода који је у стању да агресивно нападне, али који у исто време остаје поприлично рањив.
   Издржљивост (лифе):  15
   Борбени бодови:  6
   Посада:  5
   Простор:  5
   Макс носивост:  8.000

Изградња и реконструкција:
   Трошкови изградње:  700 дуката
   Труп брода:  10 столара, 300 цепаница дрвета
   Уградња јарбола:  5 радника, 1 јарбол
   Монтажни радови:  2 радника, 1 велико једро
   Уградња борбене опреме:  5 ковача, 70 унци гвожђа
   Обнављање 1. бода издржљивости:  15 цепаница дрвета,5 унци гвожђа, 5 радника.


- ПРЕДМЕТИ НА СТУДИЈАМА - ПОМОРСТВО -
 * Cомpéтеncеs марiтiмеs dе bаsе - Bаsic Sеаfаring – Основне поморске вештине
 * Cомpéтеncеs марiтiмеs Аdvаncее - Аdvаnced Seafaring – Напредне поморске вештине
 * Cомpéтеncеs марiтiмеs еxpеrт - Еxpеrt Seafaring – Експертске поморске вештине
 * Combat naval de base - Bаsic Nаvаl Cомbаt – Основе поморског ратовања
 * Cомbат nаvаl аvаncéе - Аdvаnced Nаval Cомbаt – Напредно поморско ратовње
 * Ingéniеriе nаvаlе dе bаsе - Bаsic Naval Еnginееring - Основно поморско инжењерство
 * Ingéniеriе nаvаlе аvаncéе - Аdvаnced naval Еnginееring – Напредно поморско инжењерство
 * Аstrоnомy - Аstrоnомy - Астрономија

- ВЕШТИНЕ И ЊИХОВА УЛОГА -
- (још увек не у потпуности потврђено)- 
Основне поморске вештине:
- Повећава вероватноћу успешности покрета
- Смањује вероватноћу да се брод изгуби
- Повећава видљивост мапе и ветрова

Напредне поморске вештине:
- Повећава вероватноћу успешности покрета
- Повећава шансе за добијање бонуса
- Смањује вероватноћу да се брод изгуби

Експертске поморске вештине:
- Значајно повећање видљивости мапе и ветрова
- Значајно смањује вероватноћу да се брод изгуби

Астрономија:
- Смањује вероватноћу да се брод изгуби
- Додатно повећање видљивости мапе и ветрова

Основно поморско инжењерство:
- Смањује вероватноћу оштећења брода
- Даје увид у тачно стање брода

Напредно поморско инжењерство:
- Пружа шансу да се у потпуности избегне оштећење (у борби или од ветра)

Основе поморског ратовања:
- Повећава борбене бодове за 1

Напредно поморско ратовње:
- Умањује вероватноћу за оштећењем у борби

No comments:

Post a Comment